torstai 9. elokuuta 2012

Lyonissa


Matka alkoi keskiviikkona 1.8.2012. Kone nousi ilmaan Helsinki-Vantaan lentokentältä 17.20. Vaihdoimme konetta Frankfurtissa (jee, nyt olen ollut sielläkin). Olimme perillä Lyonissa jossain puoli 11 maissa paikallista aikaa, eli puoli 12 Suomen aikaa.

Seuraavana aamuna loma pääsi vasta virallisesti liikkeelle. Vierailimme puistossa, joka oli todella iso.



                                         Serkku poimi mulle kukkasen! ^^



                                         Minä syötän lintuja.

                                         Puistossa oli myös eläintarha. Suosittelen, oli hieno kokemus!








 
Olimme polkuveneillä tutustumassa puiston lampeen, joka ei ollutkaan niin pieni lätäkkö kuin olin alun perin luullut. Lammella linnut hyökkäsivät kimppuumme ensin kahdesti ja kolmannen massahyökkäyksen sain kuvattua.





                                         Asuimme enoni luona ihanassa kaksiossa : ) Mun pää näkyy tossa sohvan
                                         vasemmalla puolella.

                                         
                                         Näkymä ikkunasta


Illalla olimme kuuntelemassa läheisellä kukkulalla järjestettyä ilmaiskonserttia. Paikalla oli kaikenikäisiä pikkulapsista vanhempaan ikäpolveen. Paikka oli täynnä ihmisiä, vaikka Lyonissa oli matkamme aikana täkäläisten loma, eli suurin osa asukkaista oli matkustanut maan muihin kolkkiin. Tämä seikka muuten helpotti lomaamme paljon, sillä auton parkkeeraus oli mutkatonta. 

Lisää kuvia ja matkapäiväkirjamerkintöjä on tulossa lähipäivinä.



4 kommenttia: